Nr.3622/07.04.2020
PLAN DE MĂSURI
privind prevenirea şi limitarea efectelor pandemiei provocate de coronavirus (COVID-19), întocmit la nivelul Directiei Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Dolj, conform prevederilor Ordonanțelor Militare privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID -19
Secţiunea I – Măsuri generale privind accesul personalului în sediul Directiei Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Dolj
Art.1 Prezentul Plan de măsuri se aplică la nivelul Directiei Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Dolj.
Art. 2 La nivelul DSVSA Dolj, sa adoptat și pus în aplicare un Plan de măsuri propriu la nivelul fiecarui serviciu (anexa IV) pentru a previni și limita efectele pandemiei determinate de infectarea cu COVID – 19. Planul conține măsuri obligatorii pentru toti angajatii detaliate pe sectiuni si cu referire la toate aspectele mentionate.
Art.3 (1) A fost adus la cunostinta tuturor persoanelor încadrate/angajate la Directiei Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Dolj care au călătorit în zonele de risc sau care au intrat în contact cu persoane diagnosticate sau cu suspiciune de infecţie respiratorie cauzată de COVID-19, sau care prezintă una sau mai multe dintre următoarele simptome – febră, tuse, dureri musculare, durere în gât, diaree sau dificultăţi de respiraţie – ca nu trebuie să revină la locul de muncă decât după vindecare.
(2) Persoana încadrată/angajată a Directiei Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Dolj este obligată să respecte măsurile de carantină sau autoizolare dispuse de organele medicale competente, înștiințând de îndată, pe e-mailul instituției, în condițiile prevederilor art. 68 din Normele aprobate prin Ordinul nr. 15/2018/1311/2017 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor OUG nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurare de sănătate, cu privire la această situație pentru luarea măsurilor de asigurare a continuităţii activităţii la nivelul structurii din care fac parte.
(3) Pe perioada aplicării restricţiilor de circulaţie a persoanelor pe teritoriul României, în contextul insituirii stării de urgenţă prin Decretul preşedintelui României nr. 195/2020, în fiecare zi de luni, la momentul prezentării la serviciu, personalul DSSVSA Dolj va semna o declaraţie pe propria răspundere conform modelului prezentat în anexa nr. 1. Declaraţiile completate de angajaţi se păstrează la şeful structurii organizatorice din care aceştia fac parte.
Art.4 (1) A fost adus la cunostinta tuturor persoanelor faptul ca este interzisă circulația în afara locuinței/gospodăriei, cu următoarele excepții:
– deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
– deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale;
– deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
– deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanlelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;
– deplasările scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activități sportive de echipă), cât și pentru nevoile animalelor de companie/domestice.
(2) Deplasarea la serviciu se face în baza legitimației de serviciu, vizată pentru anul 2020, iar în lipsa acesteia, în baza adeverinței eliberată și semnată de angajator și a declarației pe propria răspundere, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 și anexa nr. 3 la Planul de măsuri;
(3) Circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei se efectuează numai cu respectarea măsurilor generale de prevenire a răspândirii COVID – 19 și evitarea oricărui grup de persoane;
(4) prin formarea unui grup de persoane se înțelege alăturarea unui număr mai mare de 3 persoane care nu locuiesc împreună.
Art.5 La intrarea în sediul DSVSA Dolj si sediul LSVSA Dolj sunt utilizate dezinfectoarele pietonale amplasate la uşa de acces în clădire .
Art.6 Se aplica măsuri de igienizarea si dezinfectie a tuturor spaţiilor, ori de câte ori este necesar și cel puțin o dată în fiecare zi de vineri,se efecueaza dezinfectia generala a incintei , după finalizarea programului de lucru al DSVSA Dolj .
Secţiunea a II-a Măsuri care trebuie duse la îndeplinirea de personalul cu funcţii de conducere pe timpul desfășurării activității în sediul Directiei Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Dolj
=Masurile sunt detaliate pe servicii si persoane in anexa IV=
Art.7 Pe perioada aplicării prevederilor Planului de măsuri, fiecare sef de serviciu/birou/ compartiment/structură organizatorică din cadrul Directiei Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Dolj, ia măsuri, pe baza unei analize proprii privind activităţile structurii, pentru asigurarea limitării interacţiunii directe între angajaţi şi al restricționării activităţilor de lucru cu cetăţenii/vizitatori, în vederea reducerii riscului de îmbolnăvire, cu menţinerea nivelului activităţii esențiale la nivelul compartimentului.
Măsurile pot privi, fără a se limita la acestea:
1. identificarea acelor locuri de muncă pentru care trebuie asigurată continuitatea;
2. stabilirea punctelor–cheie și a activităților care necesită un flux continuu, precum și numărul de personal necesar pentru asigurarea acestora;
3. identificarea angajaților cu calificări/competențe care le dau posibilitatea să fie mutați de la un loc de muncă la altul încât să se asigure continuitatea activității;
4. A fost adus la cunostinta tuturor persoanelor , angajaților care au zile de concediu neefectuat din anii precedenţi şi dispunerea măsurii ca personalul să intre în concediul de odihnă pentru zilele rămase restante pentru anii precedenți, respectiv 2018 și 2019, în vederea reducerii numărului de personal la nivelul spațiilor aparținând structurii, cu asigurarea continuității activităților și prin rotație săptămânală;
5. A fost adus la cunostinta tuturor persoanelor, angajaților care au efectuat ore suplimentare și compensarea acestora cu zilele libere de recuperare, aceștia constituind o rezervă în perioada următoare, astfel încât în situațiile necesare să poată înlocui personalul afectat de criza generată de COVID -19;
6. A fost adus la cunostinta tuturor persoanelor , angajaţilor care solicită zile libere pentru supravegherea copilului, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 217/2020 pentru aplicarea prevederilor Legii nr.19/2020 privind acordarea unor zile libere părinților pentru supravegherea copiilor în situația închiderii temporare a unităților de învățământ.
7. stabilirea activităților și identificarea numărului de salariați care își poate desfășura activitatea la domiciliu pentru îndeplinirea sarcinilor de serviciu de la domiciliu;
8. sistarea/limitarea și reprogramarea tuturor evenimentelor/ședințelor/întâlnirilor cu participarea reprezentanților altor instituții, reprezentanți ai operatorilor economici, etc, iar acolo unde acestea sunt imperios necesare se va opta pentru organizarea lor în sistem video conferință;
9. suspendarea/limitarea delegațiilor pentru deplasarea în țară a angajaților proprii;
10. A fost adus la cunostinta tuturor persoanelor program de lucru diferenţiat, prin decalarea programului zilnic de lucru (8 ore), în funcție de personalul disponibil;
11. în funcţie de specificul şi locul de desfăşurare a activităţii, fiecare conducător de compartiment/structură poate să aplice și alte reguli capabile să asigure un nivel ridicat de protecţie, urmând ca acestea să fie aduse la cunoştinţa conducătorului instituţiei.
Art.8 (1) Conducătorii de compartiment/structură organizatorică din cadrul Directiei Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Dolj, întocmesc și actualizează ori de câte ori e necesar listele cu personalul din subordine care se află în una dintre situaţii:
– desfăşurare activitate la sediul DSVSA Dolj
– desfăşurare activitate la domiciliu
– beneficiază de concediu de odihnă
– se află în concediu medical
– beneficiază de zile libere pentru supravegherea copilului, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 217/2020 pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere părinților pentru supravegherea copiilor în situația închiderii temporare a unităților de învățământ. Dr. Vrajitoru Catalin – concediu supraveghere copil conform Legii 19/2020,serv SCOSA.
(2) În vederea ducerii la îndeplinire a prevederilor cuprinse la alin. (1), trebuie să se ia în considerare următoarele aspecte:
a) necesitatea asigurării continuității activității esențiale din cadrul structurii prin stabilirea numărului minim de personal necesar;
b) numărul personalului care mai are de efectuat zile de concediu de odihnă pentru anii precedenții, respectiv 2018 și 2019;
c) existența suportului logistic necesar desfășurării activității la domiciliu.
(3) Pentru angajaţii prevăzuţi la alin. (2) lit. b), conducătorul structurii dispune intrarea în concediu eșalonat, în ordine descrescătoare, în funcție de numărul zilelor de concediu.
Secţiunea a III-a Măsuri specifice care trebuie duse la îndeplinirea de personal pe timpul desfășurării activității în sediul Directiei Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Dolj
=Masurile sunt detaliate pe servicii si persoane in anexa IV=
Art. 9 (1) Pentru personalul care își desfășoară activitatea la sediul DSVSA Dolj, Compartimentul administrativ din cadrul Directiei Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Dolj dispune măsuri în vederea asigurării dezinfectanţilor şi a echipamentelor de protecţie, în cantități corespunzătoare.
(2) Compartimentul administrativ din cadrul DSVSA Dolj dispune măsuri pentru igenizarea și dezinfectarea tuturor spațiilor și facilitățiilor din sediul , în fiecare zi de vineri, după ora 14,30 cu substanțe virucide.
(3) Compartimentul administrativ din cadrul DSVSA Dolj asigură marcarea zonei destinată accesului cetățenilor/vizitatorilor la intrarea în sediul instituției cu semne vizibile care să orienteze persoanele cu respectarea distanței de siguranța de minim 1,5 metri.
(4) Personalul DSVSA Dolj are acces la dezinfectanţi pentru mâini și la măşti de protecţie.
Art. 10 (1) Persoana responsabilă cu sănătatea şi securitatea în muncă asigură instrucțiunile specifice pentru instruirea personalului DSVSA Dolj privind normele de sănătate și securitate în muncă, atât pentru munca la sediul instituţiei, cât şi pentru munca la domiciliu.
(2) La avizierul DSVSA Dolj sunt afişate informații privind metodele de prevenire a infectării cu coronavirusul COVID – 19, iar angajații răspund de cunoașterea și aplicarea măsurilor de protecție comunicate.
Secţiunea a IV-a Măsuri care trebuie duse la îndeplinirea de personalul care își desfășoară activitatea la domiciliu
=Masurile sunt detaliate pe servicii si persoane in anexa IV=
Art.11 Munca la domiciliu se poate desfăşura, dacă sunt îndeplinite cel puţin, următoarele condiţii:
– postul a fost identificat de conducătorul compartimentului ca fiind un post ale căror atribuţii pot fi exercitate la domiciliul angajatului/persoanei încadrate şi aprobat de angajator; Serv Economic ; o persoana,Ec. TUDOR Elena, 04.04.2020.
– persoana care urmează să efectueze munca la domiciliu dispune de telefon de serviciu/telefon personal, calculator sau laptop, acces la internet;
– este asigurată prezenţa unui număr de angajați minim necesar pentru desfășurarea activităților identificate ca fiind esențiale și care necesită prezența angajaților la sediu (procent între 50-70% din numărul total de angajați ai DSVSA Dolj), în regim normal de muncă;
Art.12 Pe perioada desfășurării activității la domiciliu persoanele angajate beneficiază de toate drepturile salariale prevăzute de legislația specifică și:
a) au acces la documentele oficiale ale instituției în format electronic exclusiv în scopul îndeplinirii atribuțiilor prin fișa postului cu respectarea prevederilor legale privind confidențialitatea;
b) verifică pemanent pe parcursul a 8 ore de lucru începând cu ora 8,30 poșta electronică (căsuța de e-mail) precum și mesajele transmise de conducere;
c) întocmesc și transmit prin poșta electronică răspunsurile sau soluționarea lucrărilor repartizate electronic, către șeful ierarhic superior;
d) rămân la dispoziția DSVSA Dolj pe parcursul întregii perioade de lucru.
Art. 13 (1) Repartizarea sarcinilor de serviciu pentru personalul care își desfășoară activitatea la domiciliu se realizează prin comunicarea lucrărilor/adreselor scanate la adresa de e-mail oficială.
(2) Pentru a facilita un schimb de informații eficient între conducătorul structurii și personalul care își desfășoară activitatea la domiciliu pot fi utilizate și alte mijloace de comunicare, respectiv telefon, aplicație whatsapp, etc.
(3) Persoanele care își desfășoară activitatea la domiciliu nu trebuie să intre în contact cu nici un document/adresă orginală acestea făcând obiectul circulației interne a documentelor în conformitate cu procedurile stabilite.
Art. 14 Conducătorul structurii organizatorice dispune începând cu data aprobării Planului de măsuri ca personalul din cadrul structurii să realizeze activitățiile specifice prin rotație la un interval minim de 7 zile calendaristice.
Art.15 Şeful ierarhic superior desemnează o persoană din cadrul compartimentului care asigură copierea/scanarea lucrărilor repartizate persoanei care defăşoară munca la domiciliu şi care i le transmite prin poşta electronică, folosind e-mailul de serviciu.
Art.16 La finalizarea lucrării, aceasta este transmisă pe e-mail şefului superior ierarhic, cu precizarea, din partea angajatului că își asumă lucrarea, iar în dreptul semnăturii acestuia apare menţiunea: lucrat şi asumat de dna./dl……………………….., aflat la domiciliu.
Art.17 În cazul în care, pe perioada desfăşurării activităţii la domiciliu, se ivesc împrejurări obiective care fac absolut necesară prezenţa la sediul instituţiei a personalului aflat în această situaţie, superiorul ierarhic poate dispune, de îndată, prin mijloacele de comunicare la distanţă, ca acesta să revină la birou, cel târziu, începând cu ziua lucrătoare următoare celei în care s-a dispus.
Art.18 Pe perioada desfăşurării muncii la domiciliu, personalul aflat în această situaţie este obligat să respecte prevederile regulamentelor în vigoare privind organizarea și funcționarea DSVSA Dolj, dispozițiile superiorilor, normele privind securitatea şi sănătatea în muncă, precum normele privind protecţia datelor cu caracter personal.
Art.19 Persoana responsabilă cu sănătatea şi securitatea în muncă este obligată ca, după primirea listei cu personalul care va desfăşura munca la domiciliu, să întocmească instrucțiunile specifice privind munca la domicilu și să le pună la dispoziția conducătorilor locurilor de munca/conducătorilor de compartimente, aceștia din urmă ducând la îndeplinire aceste prevederi.
Art.20 Cel târziu cu o zi înainte de începerea muncii la domiciliu, angajatul va fi instruit cu privire la protecţia muncii în noile condiţii, semnând olograf dovada instructajului sau confirmând luarea la cunoştinţă a instrucţiunilor furnizate prin mijloace electronice.
Secţiunea a V-a Măsuri privind accesul vizitatorilor în sediul Directiei Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Dolj
Art.21 (1) Se interzice accesul în sediul Directiei Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Dolj:
– al persoanelor cu privire la care autorităţile române competente au dispus măsuri de carantină sau de autoizolare, până la expirarea duratei acestora;
-al persoanelor care au călătorit în ultimele 14 zile într-una din zonele de risc;
-al persoanelor care au intrat, in ultimele 14 zile, în contact o cu persoană diagnosticată/monitorizată pentru o posibilă infecţie cauzată de COViD-19.
(2) Persoanele prevăzute la alin.(1) vor fi îndrumate să se adreseze autorităţilor medicale competente.
(3) Persoanelor care nu se află în situaţiile prevăzute la alin.(1) li se permite accesul în sediul DSVSA Dolj numai după completarea unei declaraţii pe proprie răspundere că nu se află în situaţiile prevăzute la alineatul menţionat. Declaraţia pe proprie răspundere al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1 la Planul de măsuri, care poate fi pusă la dispoziţie prin grija persoanelor care asigură paza Directiei Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Dolj.
(4) Prin grija persoanelor care asigura paza Directiei Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Dolj, persoanelor cărora li se permite accesul li se pune în vedere că trebuie să se supună următoarelor reguli:
-evitarea contactului direct cu alte persoane;
-aplicarea corectă a măsurilor de igienă în cazul tusei sau a strănutului (folosirea serveţelelor de unică folosinţă sau tehnica de a tuşi sau strănuta în interiorul cotului flexat);
-transmiterea actelor preponderent în formă electronică, cu indicarea adresei de poştă electronică.
(5) Persoanelor cărora li se permite accesul în incinta Directiei Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Dolj, li se asigură accesul la un dezinfectant pentru mâini amplasat la intrare, precum și accesul la dezinfectorul pietonal.
Secţiunea a VI-a Dispoziţii finale
Art.22 Dispoziţiile Planului de măsuri se completează cu prevederile regulamentelor de organizare şi funcţionare şi ale regulamentelor de ordine interioară ale Directiei Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Dolj.
Art.23 Prezentul Plan de măsuri intră în vigoare la data aprobării şi se aplică pe întreaga perioadă a stării de urgență.
DIRECTOR EXECUTIV
DR.BUTARU ANDREI
Anexa nr. 1
DECLARAȚIE PE PROPRIE RĂSPUNDERE
Subsemnatul/Subsemnata …………………………………………………………….., angajat(ă) al(a) ANSVSA, în cadrul……….. legitimat(ă) cu …………, seria…………….., nr………………….., CNP……………………….., declar pe propria răspundere că:
1. nicio autoritate română competentă nu a dispus măsuri de carantină sau autoizolare, cu privire la persoana mea, care să fie în vigoare la data prezentei declarații;
2. nu am călătorit în ultimele 14 zile într-una din zonele de risc prevăzute în lista cu țările, teritoriile și zonele de care am cunoștință;
3. în ultimele 14 zile, nu am cunoștință să fi intrat în contact cu persoane pentru care există posibilitatea să fi fost în zone de risc sau să fi intrat în contact cu persoane contaminate,
4. nu prezint simptome ale COVID-19 cum sunt febra, oboseala şi tusea uscată, dureri de cap, congestie nazală, dureri în gât sau diaree;
5. nu am acasa un membru al familiei diagnosticat cu covid 19 și, totodată, îmi iau angajametul ca în cazul aparției unor simptome să-mi informez superiorul si să mă adresez autoritatilor pentru a fi evaluate/evaluați în legatura cu riscul de expunere.
Dau și semnez această declarație, pe deplin conștinet/ă de faptul că este necesar ca prin acțiunile mele să protejez persoanele cu care vin în contact.
Încălcarea clauzelor mai sus menţionate poate atrage, în funcţie de situaţie, răspunderea disciplinară, contravenţională, civilă sau penală.
Sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal în conformitate cu prevederile Regulamentului UE/679/2016 (GDPR) privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date;
Data și locul: ___________________ Semnătura: _____________________
Anexa nr. 2
Adeverință
Subsemnatul/Subsemnata (nume, prenume),……………………………………………. în calitate de (funcția) ……………………………………………………….. în cadrul (organizația)………………………………………………………………………………………… confirm faptul că deplasarea persoanei menționată mai jos, între domiciliu și locul său de muncă, este esențială pentru activitatea organizației și nu poate fi organizată sub formă de telemuncă.
Datele persoanei care se deplasează:
Nume :
Prenume :
Data nașterii :
Adresa :
Domeniul activității profesionale: :
Locul de desfășurare al activității profesionale :
Traseul deplasării :
Mijlocul de deplasare :
Subsemnatul/Subsemnata cunosc prevederile art. 326 din Codul Penal cu privire la falsul în declarații și art. 352 din Codul Penal cu privire la zădărnicirea combaterii bolilor.
Perioada SEMNĂTURA
2020 până la
2020
Se va menționa de către angajator numai perioada/intervalul de timp necesar desfășurării activității de către angajat, pentru care este justificată deplasarea (ex: perioada decretată pentru starea de urgență sau
mai scurtă), aceasta fiind perioada pentru care este valabilă adeverința.
* Adeverința se va completa și certifica de către angajator sau alt reprezentant legal al acestuia
Anexa nr. 3
DECLARAȚIE PE PROPRIE RĂSPUNDERE
Nume, prenume:
Data nașterii:
Adresa locuinței:
Se va completa adresa locuinței în care persoana locuiește în fapt, indiferent dacă este identică sau nu cu cea menționată în actul de identitate.
Locul/locurile deplasării:
Se vor menționa locurile în care persoana se deplasează, în ordinea în care aceasta intenționează să-și desfășoare traseul.
Motivul deplasării:
1.interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi
2.asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice
3.asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță
4.motive justificate, precum îngrijirea/ însoțirea unui minor/copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie
5.activitate fizică individuală (cu excluderea oricăror activități sportive de echipă/ colective)
sau pentru nevoile animalelor de companie/domestice, în apropierea locuinței
6.realizarea de activități agricole
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
7.donarea de sânge, la centrele de transfuzie sanguină
8.scopuri umanitare sau de voluntariat;
9.comercializarea de produse agroalimentare (în cazul producătorilor agricoli)
10. asigurarea de bunuri necesare desfășurării activității profesionale.
Se va bifa doar motivul/motivele deplasării dintre cele prevăzute în listă, nefiind permise deplasări reaalizate
invocând alte motive decât cele prevăzute în Ordonanța Militară nr. 3/2020.
Data declarației ……………… Semnătura ……..
Persoanele care au împlinit vârsta de 65 de ani completează doar pentru motivele prevăzute în câmpurile 1-6, deplasarea fiind permisă zilnic doar în intervalul orar 11.00 – 13.00.
Anexa la Planul Nr. 3622/01.04.2020 ANEXA IV
PLAN DE MĂSURI – ACTUALIZAT –servicii DSVSA DOLJ
1. Prezentul Plan de măsuri se aplică la nivelul serviciilor si este parte integranta a PLANULUI Directiei Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Dolj
2. Programul de lucru cu publicul la nivelul DSVSA DOLJ este redus la intervalul orar 1000 -1300, cu mentiunea ca vor fi preluate toate solicitarile, in conditii de securitate , in birou special amenajat ,la limitarea efectelor pandemiei provocate de COVID-19
3. La intrarea în sediul Directiei Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Dolj sunt utilizate dezinfectantele pietonale amplasate : la uşa de acces în clădire DSVSA Dolj si la intrarile in LSVSA Dolj.
4. Se asigura dezinfectia mainilor la intrarea in institutie (spirt medicinal ) , dezinfector pietonal(virkon S 2%) , se dezinfecteaza de 1-3 pe zi toate manerele si usile ;se face igienizarea zilnica a spatiilor de lucru (igienol-10%) si cel putin o data pe saptamana (vinerea) dezinfectia incintei (curte, scari)cu Virkon S, Forsept.
Planul se regaseste la nivelul fiecarui serviciu.