Concurs de recrutare în vederea ocupării unor funcții publice de execuție vacante – 30.09.2019 proba scrisă

Anunţ concurs de recrutare funcții publice vacante

 

A  N  U  N  Ț

 Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Dolj organizează concurs de recrutare pentru ocuparea următoarelor funcții publice de execuție vacante:

  • Referent, clasa III, gradul profesional superior, din cadrul Serviciului Economic și Administrativ;
  • Referent, clasa III, gradul profesional superior,din cadrul Serviciului Laborator – Compartiment Sănătate Animală.

Probele stabilite pentru concurs sunt probă scrisă și interviu

Concursul se organizează la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Dolj, în data de 30.09.2019, ora 11.00, proba scrisă.

Concursul constă în trei etape succesive:

  • selecţia dosarelor de înscriere;
  • proba scrisă
  • interviul – se va susţine în maximum 5 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise, la sediul instituției.

Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Dolj, în termen de 20 de zile de la data publicării anunțului pe pagina de internet a instituției noastre, respectiv în perioada 30.08.2019-18.09.2019.

Coordonate de contact pentru primirea dosarelor de concurs:

  • adresa de corespondență: str.Fântâna Popova, nr.30, localitatea Craiova
  • telefon: 0251428791,
  • fax: 0351806855,
  • e-mail: office-dolj@ansvsa.ro,
  • persoană de contact: Chircan Geanina – consilier juridic Compartimentul Juridic și Resurse Umane .

 Dosarul de înscriere la concurs trebuie să conțină în mod obligatoriu documentele prevăzute la art. 49 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare, respectiv:

  1. formularul de înscriere, prevăzut în anexa nr. 3; (Formular_înscriere_concurs)
  2. curriculum vitae, modelul comun european;
  3. copia actului de identitate;
  4. copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
  5. copia carnetului de muncă şi după caz, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice;
  6. copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
  7. cazierul judiciar;
  8. declaraţia pe propria răspundere sau adeverinţa care să ateste calitatea sau lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia.

Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la punctul 5 este cel prevăzut în anexa nr. 2D din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare.

Model_adeverinta_înscriere_concurs

Adeverinţele care au un alt format decât modelul orientativ, trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexa nr. 2D şi din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor.

Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii Publice.

Copiile de pe actele menționate mai sus, se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

Documentul prevăzut la punctul 7 poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire. În situaţia în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.

Condițiile generale de participare la concurs sunt:

  1. are cetăţenia română şi domiciliul în România;
  2. cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  3. are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
  4. are capacitate deplină de exerciţiu;
  5. are o stare de sănătate corespunzătoare funcţiei publice pentru care candidează, atestată pe bază de examen medical de specialitate;
  6. îndeplineşte condiţiile de studii prevăzute de lege pentru funcţia publică;
  7. îndeplineşte condiţiile specifice pentru ocuparea funcţiei publice;
  8. nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie şi de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
  9. nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
  10. nu a desfăşurat activitate de poliţie politică, astfel cum este definită prin lege.

Condițiile specifice de participare la concurs sunt:

  • pentru funcția publică de referent, clasa III, gradul profesional superior din cadrul Serviciului Economic și Administrativ
  • studii medii liceale absolvite cu diplomă de bacalaureat;
  • vechime în muncă minim 7 ani;

 

  • pentru funcția publică de referent, clasa III, gradul profesional superior din cadrul Serviciului Laborator
  • studii medii liceale absolvite cu diplomă de bacalaureat;
  • vechime în muncă minim 7 ani;

 

Atribuțiile prevăzute în fișele posturilor specifice funcțiilor publice pentru care se organizează concursul de recrutare:

Pentru funcția publică de referent, clasa III, gradul profesional superior din cadrul  Serviciului Economic și Administrativ

Atribuții și responsabilități generale:

  1. Monitorizarea şi întreținerea aparaturii din dotare pentru buna funcționare a laboratorului sanitar-veterinar;
  2. Monitorizarea și exploatarea microcentralelor pe gaze pentru asigurarea încălzirii și producerea de apă caldă necesară în instituţie;
  3. Executarea tuturor lucrărilor de specialitate cu grad scăzut de periculozitate-reparații mecanice și construcții- ce intervin și necesită repararea de primă urgenţă;
  4. Respectă normele de securitate şi sănătate în muncă, normele de protecţie civilă şi PSI.
  5. Ţine evidenţa consumului de motorină din generatorul electric din dotare;
  6. Respectă prevederile legale privind Codul de conduită a funcționarilor publici, precum și Statutul Funcționarilor publici;
  7. Este subordonat Şefului serviciului economic şi administrativ, iar în caz de neîndeplinire a sarcinilor de serviciu care îi sunt încredințate, răspunde dupa caz disciplinar, material, civil sau    penal;
  8. Participă la instruiri dispuse de D.S.V.S.A.;
  9. Îndeplinește orice alte activități dispuse de către conducerea Direcției Sanitare Veterinare şi pentru Siguranta Alimentelor Dolj.

Atribuții și responsabilități specifice:

   ATRIBUŢII SUPLIMENTARE:

  • Să își însușească și să respecte normele de securitate și sănătate în munca, normele PSI, protecție civilă și măsurile de aplicare a acestora ;
  • Să desfasoare activitatea in asa fel incat sa nu expuna la pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala atat propria persoana, cat si celelalte persoane participante la procesul de munca;
  • Să aducă la cunoștință conducătorului locului de muncă orice defecțiune tehnică sau altă situație care constituie un pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională;
  • Să aducă la cunoștință conducătorului de muncă accidentele de munca suferite de propria persoană și de alte persoane participante la procesul de munca;
  • Să oprească lucrul la apariția unui pericol iminent de producere a unui accident și să îl informeze de îndată pe conducătorul locului de muncă;
  • Să utilizeze echipamentul individual de protecție din dotare, corespunzător scopului pentru care a fost acordat și, dupa utilizare, îl inapoiază și îl pune la locul destinat pentru păstrare;
  • Să utilizeze corect mașinile, aparatura, uneltele, substanțele periculoase, echipamentele de transport și alte mijloace de producție;
  • Să nu procedeze la scoaterea din funcțiune, modificarea, schimbarea sau înlăturarea arbitrară a dispozitivelor de securitate proprii, în special ale mașinilor, aparaturii, uneltelor, instalațiilor tehnice și clădirilor și utilizează corect aceste dispozitive;
  • Să coopereze, atât timp cât este necesar, cu angajatorul și/sau persoanele desemnate, pentru a permite angajatorului să se asigure ca mediul de muncă și condițiile de muncă sunt sigure și fără riscuri pentru securitate și sănătate, în domeniul sau de activitate;
  • Să coopereze, atât timp cât este necesar, cu angajatorul și/sau persoanele desemnate, pentru realizarea oricaror măsuri și cerințe dispuse de către inspectorii de muncă și inspectorii sanitari, pentru protecția sănătații și securității lucrătorilor;
  • Să dea relațiile solicitate de organele de control și de cercetare în domeniul securității și sănătații în muncă;
  • Să nu utilizeze aparate electrice,cabluri electrice,prize întrerupatoare,dispozitive de protecție cu defecțiuni și cu improvizații;
  • Să nu suprasolicite rețeaua electrică prin folosirea simultană a mai multor receptori;
  • Să nu lase nesupravegheate aparatele electrice sub tensiune;
  • Să nu intervină in instalațiile electrice;
  • Să nu folosească chibrituri, lumânări brichete sau alte surse de aprindere, în spații cu pericol de incendiu, respectiv în încăperi în care sunt depozitate materiale combustibile sau inflamabile;
  • Să nu fumeze decat în locuri special amenajate;
  • Respectă procedurile de urgenţă şi de evacuare;
  • Semnalează accidentul apărut şi contacteaza imediat personalul şi serviciile de urgenţă;
  • Înțelege corect şi aplica la nevoie măsurile de urgență şi evacuare;
  • Acordă primul ajutor în conformitate cu procedurile de la locul de muncă.      

Pentru  funcția publică de referent, clasa III, gradul profesional superior din cadrul  – Serviciul Laborator Sanitar Veterinar și pentru Siguranța Alimentelor.

Atribuții:

  1. Respectă cerinţele de performanţă în acord de legislaţia europeană, metodele standardizate, metode recomandate de laboratoarele comunitare de referinţă în conformitate cu legislaţia în vigoare în sectorul medii de cultură;
  2. respectă cerinţele de performanţă ale metodelor analitice în acord de legislaţia europeană.
  3. Recepționează în sectorul  decontaminare sticlaria si  materialele  contaminate in vederea recondiționarii pentru analize microbiologice.
  4. utilizează metode standardizate, metode recomandate de laboratoarele comunitare şi naţionale de referinţă sau metode proprii (dezvoltate in-house);
  5. Execută  activitatea  de decontaminare prin autoclavare  la temperatura corespunzatoare utilizând teste biochimice pentru verificarea decontaminarii;
  6. Execută toate  operațiunile de recondiționare  și  pregătire a sticlăriei și materialelor (spălare, limpezire cu apa distilata , împachetare);
  7. Sterilizeaza sticlaria reconditionata in etuve special la temperatura de 180oC timp de 1 ora in utilizand teste speciale  in vederea introducerii acestora in procesul analitic;
  8. Participă la verificările interne și intermediare ale  echipamentelor alaturi de responsabilul cu metrologia  si monitorizeaza documentele generate;
  9. Gestioneaza , verifica si monitorizeaza  starea sticlariei utilizate în sectorul  Sterilizare
  10. Pregateste si aseptizeaza si monitorizeaza  zilnic  spatiile si suprafetele de lucru
  11. Comunica  cu responsabilii de incercare orice problema aparuta in timpul operatiilor efectuate din Sectorul sterilizare;
  12.  Gestioneaza situatia deseurilor contaminate generate si monitorizeaza toate documentele  din Sistemul calitatii  utilizate in  Sectorul sterilizare(fise decomtaminare , fise igienizare , fise mentenanta ; fise predare deseuri contaminate , teste chimice utilizate pentru decontaminare sau sterilizare)
  13. Zilnic efectueaza igienizarea in toate spatiile de lucru destinate sectorului sterilizare.si monitorizeaza in fise speciale  conform Sistemului calitatii
  14. Zilnic inregistreaza in fisele de temperaturi valorile citite pe termometre pentru camere de lucru si aparatura ( terostate, frigidere, congelatoare, bai de apa, etc).
  15.   Saptamanal participa la igienizarea spatiilor comune aferente sectorului microbiologie alimentara( vestiare, holuri , toalete)
  16. îşi desfăşoară activitatea analitică conform cerinţelor SR EN ISO CEI 17025/2018  pentru asigurarea calităţii;
  17. respecta măsurile necesare pentru prevenirea accidentelor de muncă, a îmbolnăvirilor profesionale;
  18. respecta modul în care se asigură activitatea de prevenire şi stingere a incendiilor în cadrul profilului Microbiologie si Parazitologie alimentara ;
  19. răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
  20. realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice.

 

BIBLIOGRAFIE

pentru concursul de ocupare a funcției publice de execuție vacante de referent, clasa III, gradul profesional superior din cadrul  Serviciului Economic și Administrativ

  1. Constituția Romaniei republicată;
  2. G. 137/ 2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare;
  3. Ordinul A.N.S.V.S.A. nr. 35/ 2016 actualizat, cu modificarile si completarile ulterioare, privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, precum şi a Normelor metodologice de aplicare a Programului de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor;
  4. 42/2004 privind organizarea activitatii sanitare veterinare si pentru siguranta alimentelor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.215/2004 cu modificarile si completarile ulterioare;
  5. Hotărârea Guvernului nr.1415/2009 privind Organizarea şi Funcţionarea Autorităţii  Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia, cu modificările și completările ulterioare;
  6. PT C1/2010-prescriptie tehnica privind exploatarea cazanelor de abur, apa fierbinte, supraîncălzitoare și economizoare independente;
  7. PT C4/2010- recipiente metalice stabile sub presiune;
  8. PT C9/2010-cazane de apă caldă și cazane de abur de joasă presiune;
  9. PT C11/2010- sisteme de automatizare aferente centralelor termice și instalațiilor de ardere aferente cazanelor;
  10. PT A1/2010-aparate de încălzit alimentate cu combustibil solid, lichid sau gazos;
  11. Legea 319/2006- privind securitatea și sănătatea în muncă;
  12. HG 1425/2006- Norme de aplicare a Legii 319/2006;
  13. Legea 307/2006- privind apărarea împotriva incendiilor.

                                                         BIBLIOGRAFIE

pentru concursul de ocupare a functiei publice de execuție vacante de referent, clasa III, gradul profesional superior din cadrul  Serviciul Laborator Sanitar Veterinar și pentru Siguranța Alimentelor

  1. Constitutia Romaniei republicata;
  2. OG. 137/ 2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare;
  3. Ordinul A.N.S.V.S.A. nr. 35/ 2016 actualizat, cu modificarile si completarile ulterioare, privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, precum şi a Normelor metodologice de aplicare a Programului de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor;
  4. OG 42/2004 privind organizarea activitatii sanitare veterinare si pentru siguranta alimentelor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.215/2004 cu modificarile si completarile ulterioare;
  5. Hotărârea Guvernului nr.1415/2009 privind Organizarea şi Funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia, cu modificările și completările ulterioare;
  6. ORDIN nr. 145 din 21 septembrie 2018 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind metodologia de prelevare, ambalare, identificare şi transport al probelor destinate examenelor de laborator din domeniul sănătăţii şi al bunăstării animalelor, precum şi din domeniul organismelor modificate genetic
  7. SR EN ISO/IEC 17025/2018, Cerinte generale pentru competența laboratoarelor de încercări și etalonări.