Nr. 3399/12.04.2019
ANUNT
DIRECŢIA SANITARĂ VETERINARĂ ŞI PENTRU SIGURANŢA ALIMENTELOR DOLJ organizeazǎ concurs pentru ocuparea funcţiilor publice vacante de executie, după cum urmează:
– o funcție publică de execuție vacantă de consilier, clasa I, gradul profesional superior, în cadrul Serviciului Control Oficial Sănătate și Bunăstare Animală;
– o funcție publică de execuție vacantă de consilier, clasa I, gradul profesional superior, în cadrul Biroului Autorizare, Înregistrare, TRACES și Gestiunea Activității de Import-Export;
– o funcție publică de execuție vacantă de consilier, clasa I, gradul profesional superior, în cadrul Compartimentului Achiziţii-Investiţii.
Probe stabilite pentru concurs: probă scrisă şi interviu.
Dosarul de înscriere la concurs trebuie să conțină în mod obligatoriu documentele prevăzute la art.49 din Hotărârea Guvernului nr.611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare.
Pentru funcţia de consilier, clasa I, gradul profesional superior, din cadrul Serviciului Control Oficial Sănătate și Bunăstare Animală
►proba scrisă se va organiza în data de 13.05.2019, ora 11, la sediul D.S.V.S.A. Dolj
►Condiţii de participare
Condiţii generale:
Candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de art. 54 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici (r2), cu modificările şi completările ulterioare.
Condiţii specifice:
■ studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalent în domeniul fundamental ştiinţe biologice şi biomedicale, domeniul de licenţă- medicină veterinară, specializarea – medicină veterinară
■ vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice de execuţie consilier, clasa I, grad profesional superior: minimum 7 ani
Bibliografie
1. Legea nr.188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici – Republicare (r2), cu modificǎrile si completǎrile ulterioare;
2. Legea nr.7/2004 privind Codul de conduită a funcţionarilor publici – Republicare;
3. Constitutia Romaniei – Republicată;
4. Ordonanţa nr. 42 din 29 ianuarie 2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, cu modificările și completările ulterioare
5. Legea nr. 215 din 27 mai 2004 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii veterinare, cu modificările și completările ulterioare
6. Hotărârea nr. 1214 din 7 octombrie 2009 privind metodologia pentru stabilirea şi plata despăgubirilor ce se cuvin proprietarilor de animale tăiate, ucise sau altfel afectate în vederea lichidării rapide a focarelor de boli transmisibile ale animalelor, cu modificările și completările ulterioare
7. Legea nr. 205 din 26 mai 2004 privind protecţia animalelor*) – Republicată, cu modificările și completările ulterioare
8. Ordinul nr. 6 din 11 februarie 2010 pentru aprobarea cadrului general privind stingerea focarelor de boli la animale, cu modificările și completările ulterioare
9. Ordinul nr. 35 din 30 martie 2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, precum şi a Normelor metodologice de aplicare a Programului de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor, cu modificările și completările ulterioare
10. Ordinul nr. 61 din 13 martie 2006 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind problemele de sănătate a animalelor ce afectează comerţul intracomunitar cu animale din speciile bovine şi suine, cu modificările și completările ulterioare
11. Ordinul nr. 67 din 12 iulie 2005 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare cu privire la măsurile pentru controlul pestei porcine clasice, cu modificările și completările ulterioare
12. Ordinul nr. 77 din 15 august 2005 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind notificarea bolilor animalelor, cu modificările și completările ulterioare
13. Ordinul nr. 14 din 30 ianuarie 2014 privind condiţiile sanitar-veterinare care trebuie respectate la comercializarea păsărilor domestice pe teritoriul României din exploataţiile înregistrate/autorizate sanitar-veterinar către exploataţiile nonprofesionale şi pentru completarea anexelor nr. 1 şi 2 la Norma sanitară veterinară privind procedura de înregistrare/autorizare sanitar-veterinară a unităţilor/centrelor de colectare/exploataţiilor de origine şi a mijloacelor de transport din domeniul sănătăţii şi al bunăstării animalelor, a unităţilor implicate în depozitarea şi neutralizarea subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman şi a produselor procesate, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 16/2010, cu modificările și completările ulterioare
14. Ordinul nr. 106 din 22 septembrie 2015 pentru aprobarea Procedurii privind decontarea acţiunilor sanitar-veterinare cuprinse în Programul acţiunilor de supraveghere, prevenire şi control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, cu modificările și completările ulterioare
15. Ordinul nr. 40 din 29 aprilie 2010 privind aprobarea Normei sanitare veterinare pentru implementarea procesului de identificare şi înregistrare a suinelor, ovinelor, caprinelor şi bovinelor, cu modificările și completările ulterioare
16. Ordinul nr. 145 din 21 septembrie 2018 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind metodologia de prelevare, ambalare, identificare şi transport al probelor destinate examenelor de laborator din domeniul sănătăţii şi al bunăstării animalelor, precum şi din domeniul organismelor modificate genetic, cu modificările și completările ulterioare
17. Ordinul nr. 29 din 28 martie 2008 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind măsurile generale de prevenire şi control al rabiei la animale domestice şi sălbatice, cu modificările și completările ulterioare
18. Regulamentul (UE) 2016/429 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 9 martie 2016 privind bolile transmisibile ale animalelor și de modificare și de abrogare a anumitor acte din domeniul sănătății animalelor („Legea privind sănătatea animală”) , cu modificările și completările ulterioare
19. Ordinul nr. 21 din 5 martie 2018 pentru aprobarea Normei sanitar-veterinare privind condiţiile de biosecuritate în exploataţiile comerciale de păsări, precum şi condiţiile privind mişcarea păsărilor vii şi a subproduselor provenite de la acestea, cu modificările și completările ulterioare
20. Ordinul nr. 20 din 5 martie 2018 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind condiţiile de biosecuritate în exploataţiile de suine, cu modificările și completările ulterioare
■ Atributiile prevazute in fisa postului:
ÎNDATORIRI GENERALE ALE ANGAJAŢILOR D.S.V.S.A.
Regimul conflictului de interese
În exercitarea atribuţiilor, persoanele angajate în cadrul D.S.V.S.A. au obligaţia de a respecta următoarele reguli de integritate, în conformitate cu prevederile legale:
1. Nu pot rezolva cereri, lua decizii sau participa la luarea deciziilor care privesc speţe ale persoanelor fizice şi juridice cu care au relaţii cu caracter patrimonial sau care au astfel de relaţii cu rudele sau afinii lor până la gradul II inclusiv;
2. Nu pot exercita activităţi şi ocupa funcţii în alte domenii din sectorul privat care sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile funcţiei ocupate;
3. Nu pot fi implicate în activităţi din domeniul privat care au legătură directă sau indirectă cu proiectele finanţate din programe în cadrul cărora A.N.S.V.S.A. sau instituţiile subordonate acesteia desfăşoară activităţi de gestionare/implementare;
4. Au obligaţia să se abţină de la orice fel de implicare în activităţile specifice D.S.V.S.A. dacă se regăsesc într-una din situaţiile descrise la pct. 1, 2 şi 3;
5. Dacă se regăsesc în situaţiile descrise la pct. 1, 2 şi 3, au obligaţia să informeze de îndată şeful ierarhic căruia îi este subordonat direct;
6. Au obligaţia de a sesiza, conform prevederilor legale, toate situaţiile de încălcare a regulilor de integritate stabilite mai sus.
ATRIBUTII SI RESPONSABILITATI SPECIFICE
1. controlează aplicarea prevederilor legislaţiei sanitare-veterinare privind condiţiile de biosecuritate în exploataţiile comerciale, comerciale de tip A și nonprofesionale circulaţia animalelor şi subproduselor nedestinate consumului uman (SNCU) pe teritoriul de competenţă al DSVSA Dolj;
2. controlează respectarea legislaţiei sanitar-veterinare în vigoare, cu privire la ecarisarea teritoriului, la igienizarea incintelor, la evacuarea, distrugerea şi confiscarea deşeurilor şi a subproduselor necomestibile, inclusiv în ceea ce priveşte funcţionarea unităţilor implicate în neutralizarea SNCU pe teritoriul de competenţă al DSVSA Dolj;
3. asigură aplicarea şi controlează îndeplinirea responsabilităţilor prevăzute în planurile de contingenţă pe teritoriul județului Dolj;
4. controlează aplicarea prevederilor legislaţiei sanitare-veterinare din domeniul sănătăţii şi bunăstării animalelor, nutriţiei animale, precum şi în domeniul punerii pe piaţa şi utilizării produselor medicinale veterinare, a biocidelor şi a altor produse de uz veterinar, respectiv al farmacovigilenţei şi reacţiilor adverse,de către persoanele fizice şi/sau juridice, pe teritoriul de competenţă al DSVSA Dolj;
5. participă la grupurile de experţi pe probleme de sănătate a animalelor din speciile pentru care are competență conform prezentei fișe și la instruirile dispuse de A.N.S.V.S.A.;
6. controlează aplicarea prevederilor legislaţiei sanitare-veterinare pentru programele cofinanţate;
7. controlează condiţiile de funcţionare a târgurilor de animale vii din raza teritorială a DSVSA Dolj, precum şi respectarea prevederilor legale cu privire la ecarisarea teritoriului;
8. controlează implementarea şi aplicarea prevederilor legislaţiei sanitare-veterinare în domeniul bunăstării animalelor din raza teritorială a DSVSA Dolj;
9. controlează respectarea prevederilor privind bunăstarea animalelor pe teritoriul de competenţă al DSVSA Dolj, inclusiv a standardelor minime privind protecţia animalelor în timpul transportului, în timpul sacrificării/uciderii;
10. participă la gestionarea şi soluţionarea alertelor pentru produsele destinate nutriţiei animalelor din raza teritorială a DSVSA Dolj;
11. controlează modul de păstrare şi de utilizare a produselor medicinale veterinare şi a furajelor medicamentate, precum şi aplicarea procedurilor de investigare a reacţiilor adverse apărute în urma utilizării de produse medicinale veterinare la animale din raza teritorială a DSVSA Dolj;
12. controlează modul în care sunt respectate prevederile actelor normative în vigoare pe teritoriul de competenţă al DSVSA cu privire la depozitarea, comercializarea şi utilizarea produselor medicinale veterinare biocidelor şi altor produse de uz veterinar, substanţelor toxice şi stupefiante;
13. participă la gestionarea şi soluţionarea alertelor de reacţii adverse apărute în urma utilizării de produse medicinale veterinare la animale, prin anchete desfăşurate la nivel local;
14. controlează modul în care sunt respectate prevederile actelor normative în vigoare cu privire la fabricarea, depozitarea, comercializarea şi utilizarea produselor destinate nutriţiei animalelor, din raza teritorială a DSVSA Dolj;
15. controlează activitatea unităţilor farmaceutice veterinare şi a unităţilor de asistenţă sanitară veterinară pe teritoriul de competenţă al DSVSA Dolj;
16. controlează activitatea pet-shopurilor şi a unităţilor de deratizare, dezinfecţie şi dezinsecţie (DDD) din raza teritorială a DSVSA Dolj;
17. asigură respectarea prevederilor legislative, normelor metodologice, instrucţiunilor şi procedurilor privind auditul tehnic, în domeniul sanitar-veterinar, din raza teritorială a DSVSA Dolj;
18. controlează mijloacele şi condiţiile de fabricaţie a produselor destinate nutriţiei animalelor, în baza legislaţiei sanitare veterinare, precum şi condiţiile utilizării proteinei de origine animală în hrana animalelor de fermă, din raza teritorială a DSVSA Dolj;
19. controlează şi verifică procedurile HACCP, ale unităţilor din domeniul nutriţiei animalelor, precum şi regulile de bune practici pentru fabricaţia produselor destinate nutriţiei animalelor, din raza teritorială a DSVSA Dolj;
20. participă la gestionarea alertelor iniţiate în cadrul SRAAF pe domeniul de competenţă;
21. controlează realizarea recoltării probelor în cadrul Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor şi caprinelor, pe teritoriul județului Dolj;
22. controlează în teren, prin eşantionare conform cerinţelor tehnice, avizează şi răspunde de corectitudinea şi veridicitatea deconturilor întocmite de medicii veterinari de liberă practică împuterniciţi, privind acţiunile sanitare veterinare suportate de la bugetul de stat, pe teritoriul județului Dolj;
23. monitorizează, verifică, urmărește şi răspunde de efectuarea de către medicii veterinari de liberă practică împuterniciţi, a acţiunilor sanitar-veterinare prevăzute în Programul acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor şi caprinelor, pe teritoriul județului Dolj;
24. urmăreşte şi răspunde de avizarea dosarelor pentru despăgubirea pagubelor suferite de proprietarii de animale;
25. recoltează probe, conform prevederilor legale şi procedurilor în vigoare, atunci când situaţia o impune;
26. stabileşte prin Sistemul de Poziţionare Globală (GPS) şi prin Sistemul Internaţional Geografic (GIS), hărţi, coordonatele focarului, zona de protecţie şi zona de supraveghere a bolii, la suspiciunea/confirmarea unei boli pe teritoriul județului Dolj;
27. întocmeşte ancheta epidemiologică, notifică, declară şi ia măsuri de stingere a focarului de boală la animale de pe teritoriul județului Dolj, potrivit legii;
28. întocmeşte documentele referitoare la suspiciunile/confirmările bolilor notificabile la animale, inclusiv zoonoze şi le supune spre avizare directorului executiv adjunct şi spre aprobare directorului executiv;
29. răspunde de întocmirea anchetelor epidemiologice şi de întocmirea documentaţiei conexe declarării, notificării, combaterii şi stingerii focarelor de boli transmisibile la animale şi de la animale la om, în conformitate cu normele stabilite de A.N.S.V.S.A. şi legislaţia în vigoare;
30. transmite la A.N.S.V.S.A. datele şi documentele referitoare la suspiciunile/confirmările bolilor notificabile la animale, inclusiv zoonoze, aprobate de directorul executiv al D.S.V.S.A Dolj;
31. transmite la institutele naţionale veterinare de referinţă probele, datele şi documentele referitoare la suspiciunile/confirmările bolilor notificabile la animale, inclusiv zoonoze, cu aprobarea directorului executiv;
32. monitorizează, analizează şi răspunde de comunicarea informaţiilor cu privire la bolile notificabile la animale, inclusiv zoonoze, agenţi zoonotici, în conformitate cu normele stabilite de A.N.S.V.S.A. şi legislaţia în vigoare;
33. intervine, în cazul unei epizootii, în gestionarea crizei, şi stabileşte împreună cu autorităţile şi instituţiile competente strategia necesară combaterii epidemiei;
34. participă şi răspunde, conform atribuţiilor, pentru activitatea centrului local de combatere a bolilor animalelor;
35. întocmeşte proiectul de Plan cifric anual în baza Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor şi caprinelor aplicabil speciilor de animale pentru care este responsabil şi îl supune spre avizare conducerii D.S.V.S.A Dolj;
36. monitorizează şi răspunde de realizarea Planului cifric anual aprobat;
37. verifică şi stabileşte statusul de sănătate a efectivelor de animale şi a exploataţiilor de animale din speciile pentru care este responsabil;
38. realizează acţiunile specifice şi răspunde de sistemul de monitorizare şi raportare în domeniul sănătăţii, zoonozelor şi agenţilor zoonotici, conform legislaţiei specifice în vigoare;
39. efectuează controalele oficiale prin tehnici corespunzătoare, concepute în acest scop, inclusiv controale de rutină şi controale cu un caracter mai intensiv, cum ar fi inspecţii, verificări, audituri, prelevări de probe şi controale de eşantioane în exploatațiile comerciale, comerciale de tip A și nonprofesionale cu activitate în domeniul creșterii animalelor din speciile pentru care este responsabil;
40. realizează controalele oficiale pe baza unor proceduri documentate care să asigure uniformitatea efectuării acestor controale şi calitatea ridicată constantă a acestora, în conformitate cu ghidurile elaborate de A.N.S.V.S.A. în exploatațiile comerciale, comerciale de tip A și nonprofesionale cu activitate în domeniul creșterii animalelor din speciile pentru care este responsabil;
41. solicită, după caz, în exercitarea acţiunilor de control oficial la operatorii economici, copii ale documentelor şi/sau alte documentaţii relevante;
42. stabileşte şi dispune aplicarea măsurilor de confiscare a animalelor vii, de reţinere oficială/sechestru, de retragere şi/sau distrugere a furajelor/produselor destinate nutriţiei animale şi a altor produse supuse controlului sanitar veterinar, respectând prevederile legislaţiei în vigoare din domeniul sanitar veterinar, în urma controlului oficial, şi verifică modul de realizare a acestor măsuri, precum şi modul de corectare a neconformităţilor care au determinat aplicarea acestor măsuri;
43. verifică condiţiile care au stat la baza autorizării unităţilor cu activitate în domeniul creșterii animalelor din speciile pentru care este responsabil atunci când desfăşoară controale oficiale; în cazul în care se identifică nereguli grave, de natură să producă prejudicii consumatorilor, va lua măsuri de oprire a activității în respectiva unitate, iar dacă operatorul economic nu este în măsură să furnizeze garanţii adecvate cu privire la activitatea viitoare, va declanşa procedurile de retragere a autorizării unităţii sau de suspendare a autorizării unităţii, în cazul în care operatorul economic poate garanta că va rezolva deficienţele într-un termen rezonabil;
44. aplică sancţiuni sau, după caz, propune suspendarea şi/sau interzicerea activităţii unităţilor supuse autorizării/înregistrării sanitare veterinare, în urma constatării deficienţelor/neconformităţilor în timpul controalelor oficiale efectuate, în conformitate cu prevederile legale;
45. participă împreună cu alte instituţii abilitate, la acţiuni comune de control oficial sau la verificarea şi cercetarea unor presupuse abuzuri şi ilegalităţi în domeniul specific de activitate;
46. răspunde de întocmirea corectă, potrivit legislaţiei specifice, a Procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor la normele sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor;
47. participă la realizarea misiunilor întreprinse de DG SANCO – FVO în domeniul sanitar veterinar, prin prezentarea activităţii proprii, precum şi la realizarea misiunilor de audit întreprinse de către A.N.S.V.S.A;
48. răspunde, în termenele legale, la petiţiile/sesizările repartizate spre soluţionare, potrivit legii;
49. participa la actiuni de control oficial pe domeniul de competenta:bunastare a animalelor, exploataţiile comerciale, comerciale de tip A și nonprofesionale,unitati de asistenta medical veterinara,depozite,farmacii si puncte farmaceutice sanitare veterinere, cabinete medical veterinare, unitati de producerea hranei pentru animale,pet shopuri, unitati DDD,magazine furaje,unitati de comercializare a puilor de o zi si alte unitati din domeniul sanitar veterinar.
50. participă şi la alte activităţi dispuse de conducerea D.S.V.S.A.Dolj, în conformitate cu limitele de competenţă.
Pentru funcţia publică vacantă de consilier, clasa I, gradul profesional superior din cadrul Biroului Autorizare, Înregistrare, TRACES și Gestiunea Activității de Import-Export
►proba scrisă se va organiza în data de 13.05.2019, ora 11, la sediul D.S.V.S.A. Dolj
►Condiţii de participare
Condiţii generale:
Candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de art. 54 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici (r2), cu modificările şi completările ulterioare.
Condiţii specifice:
■ studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalent în domeniul fundamental ştiinţe biologice şi biomedicale, domeniul de licenţă- medicină veterinară, specializarea – medicină veterinară
■ vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice de execuţie consilier, clasa I, grad profesional superior: minimum 7 ani
Bibliografie
1. Legea nr.188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici – Republicare (r2), cu modificǎrile si completǎrile ulterioare;
2. Legea nr.7/2004 privind Codul de conduită a funcţionarilor publici – Republicare;
3. Constitutia Romaniei – Republicată;
4. Ordonanţa nr. 42 din 29 ianuarie 2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, cu modificările și completările ulterioare
5. Legea nr. 215 din 27 mai 2004 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii veterinare, cu modificările și completările ulterioare
6. Ordinul nr. 16 din 16 martie 2010 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind procedura de înregistrare/autorizare sanitar-veterinară a unităţilor/centrelor de colectare/exploataţiilor de origine şi a mijloacelor de transport din domeniul sănătăţii şi al bunăstării animalelor, a unităţilor implicate în depozitarea şi neutralizarea subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman şi a produselor procesate, cu modificările și completările ulterioare
7. Ordinul nr. 35 din 30 martie 2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, precum şi a Normelor metodologice de aplicare a Programului de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor, cu modificările și completările ulterioare
8. Ordinul nr. 57 din 24 iunie 2010 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind procedura de autorizare sanitară veterinară a unităţilor care produc, procesează, depozitează, transportă şi/sau distribuie produse de origine animală, cu modificările și completările ulterioare
9. Ordinul nr. 111 din 16 decembrie 2008 privind aprobarea Normei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor privind procedura de înregistrare sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor a activităţilor de obţinere şi de vânzare directă şi/sau cu amănuntul a produselor alimentare de origine animală sau nonanimală, precum şi a activităţilor de producţie, procesare, depozitare, transport şi comercializare a produselor alimentare de origine nonanimală, cu modificările și completările ulterioare
10. Ordinul nr. 44 din 14 aprilie 2017 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind procedura de autorizare/înregistrare sanitar-veterinară a unităţilor ce desfăşoară activităţi în domeniul hranei pentru animale şi a mijloacelor de transport al hranei pentru animale şi pentru modificarea anexei nr. 6 la Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 96/2014 privind aprobarea tarifelor aplicabile în domeniul sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, cu modificările și completările ulterioare
11. Ordonanţa de urgenţă nr. 27 din 18 aprilie 2003 privind procedura aprobării tacite, cu modificările și completările ulterioare
12. Legea nr. 544 din 12 octombrie 2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare
13. Ordinul nr. 256 din 23 octombrie 2006 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind controalele veterinare aplicabile comerţului intracomunitar cu produse de origine animală, cu modificările și completările ulterioare
14. Ordinul nr. 206 din 25 august 2006 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare care stabileşte principiile ce reglementează organizarea controalelor veterinare privind produsele ce intră în Comunitatea Europeană din ţări terţe, cu modificările și completările ulterioare
15. Ordinul nr. 129 din 23 mai 2007 pentru aprobarea Normei privind controalele veterinare şi zootehnice aplicabile comerţului intracomunitar cu anumite animale vii şi produse de origine animală, cu modificările și completările ulterioare
16. Ordinul nr. 145 din 26 iunie 2007 din privind aprobarea Normei pentru siguranţa alimentelor care stabileşte condiţiile în care se derulează operaţiunile de import-export, tranzit şi comerţ intracomunitar de produse alimentare de origine nonanimală supuse supravegherii şi controlului pentru siguranţa alimentelor, cu modificările și completările ulterioare
17. Ordinul nr. 83 din 23 iunie 2014 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind condiţiile de organizare şi funcţionare a unităţilor farmaceutice veterinare, precum şi procedura de înregistrare sanitară veterinară/autorizare sanitară veterinară a unităţilor şi activităţilor din domeniul farmaceutic veterinar, cu modificările și completările ulterioare
18. Ordinul nr. 34 din 14 aprilie 2008 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor privind acordarea de derogări unităţilor care realizează produse alimentare ce prezintă caracteristici tradiţionale de la cerinţele menţionate în Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului nr. 852/2004/CE privind igiena produselor alimentare, precum şi de stabilire a procedurii de acordare a derogărilor şi de înregistrare sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor a unităţilor în care se realizează produse alimentare ce prezintă caracteristici tradiţionale, cu modificările și completările ulterioare
■ Atributiile prevazute in fisa postului:
ÎNDATORIRI GENERALE ALE ANGAJAŢILOR D.S.V.S.A.
Regimul conflictului de interese
În exercitarea atribuţiilor, persoanele angajate în cadrul D.S.V.S.A. au obligaţia de a respecta următoarele reguli de integritate, în conformitate cu prevederile legale:
1. Nu pot rezolva cereri, lua decizii sau participa la luarea deciziilor care privesc speţe ale persoanelor fizice şi juridice cu care au relaţii cu caracter patrimonial sau care au astfel de relaţii cu rudele sau afinii lor până la gradul II inclusiv;
2. Nu pot exercita activităţi şi ocupa funcţii în alte domenii din sectorul privat care sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile funcţiei ocupate;
3. Nu pot fi implicate în activităţi din domeniul privat care au legătură directă sau indirectă cu proiectele finanţate din programe în cadrul cărora A.N.S.V.S.A. sau instituţiile subordonate acesteia desfăşoară activităţi de gestionare/implementare;
4. Au obligaţia să se abţină de la orice fel de implicare în activităţile specifice D.S.V.S.A. dacă se regăsesc într-una din situaţiile descrise la pct. 1, 2 şi 3;
5. Dacă se regăsesc în situaţiile descrise la pct. 1, 2 şi 3, au obligaţia să informeze de îndată şeful ierarhic căruia îi este subordonat direct;
6. Au obligaţia de a sesiza, conform prevederilor legale, toate situaţiile de încălcare a regulilor de integritate stabilite mai sus.
ATRIBUTII SI RESPONSABILITATI SPECIFICE
1. verifică documentaţia depusă la D.S.V.S.A., pentru autorizarea/înregistrarea unităţilor/activităţilor supuse controlului sanitar–veterinar şi pentru siguranţa alimentelor precum şi a mijloacelor de transport care necesita deţinerea unei autorizări/înregistrări şi stabileşte conformitatea sau neconformitatea acesteia, raportat la prevederile legale în vigoare;
2. verifică şi întocmeşte nota de constatare/referatul de evaluare, în concordanţă cu legislaţia în vigoare, pentru acordarea autorizaţiei/înregistrării sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor sau, după caz, primeşte referatul de evaluare întocmit de personalul din Circumscripţiile Sanitar – Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Oficiale, întocmeşte şi supune aprobării autorizaţia/documentul de înregistrare pentru unităţile/activităţile respectiv mijloacele de transport care îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege şi asigură eliberarea acestora către titular/solicitant, cu consemnarea în registrele proprii a datelor relevante;
3. în cazul în care unităţile/activităţile respectiv mijloacele de transport nu îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege, comunică solicitanţilor refuzul emiterii autorizaţiei/documentului de înregistrare;
4. ţine evidenţa, urmăreşte şi răspunde de respectarea termenelor de soluţionare prevăzute de lege pentru soluţionarea solicitărilor de autorizare/înregistrare;
5. verifică documentaţia înaintată pentru unităţile/mijloacele de transport care vor fi autorizate/înregistrate sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, întocmeşte şi propune, spre aprobare, directorului executiv, notificarea referitoare la avizarea proiectului pentru amplasarea, proiectarea şi construirea unităţilor, inclusiv a celor care intenţionează să acceseze fonduri naţionale şi europene;
6. întocmeşte şi actualizează catagrafiei unităţilor autorizate/înregistrate sanitar-veterinar şi o transmite la A.N.S.V.S.A.;
7. răspunde de întocmirea şi actualizarea bazelor de date cu privire la unităţile/activităţile autorizate/înregistrate, respectiv mijloacele de transport autorizate/înregistrate şi actualizează informaţiile specifice de pe website-ul A.N.S.V.S.A.;
8. comunică periodic modificările catagrafiei unităţilor/activităţilor autorizate/înregistrate, respectiv a mijloacelor de transport autorizate/înregistrate către structurile control oficial ale D.S.V.S.A..
9. primeşte referatul aprobat de directorul executiv privind propunerea de suspendare/interzicere şi întocmeşte ordonanţa de suspendare/interzicere a unităţilor/activităţilor;
10. transmite spre aprobare către directorul executiv ordonanţele de suspendare/interzicere a unităţilor/activităţilor şi răspunde de comunicarea ordonanţelor aprobate la operatorul în cauză, respectiv actualizarea catagrafiei;
11. răspunde de comunicarea la Oficiul Registrului Comerţului şi altor instituţii, conform legislaţiei în vigoare, a ordonanţei de interzicere a activităţii, având în vedere respectarea termenului legal;
12. realizează controale specifice şi asigură completarea şi transmiterea documentaţiei către Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu privire la modul de respectare de către agricultori a SMR referitoare la domeniile specifice de competenţă;
13. creează, controlează şi gestionează pentru personalul din cadrul D.S.V.S.A., în funcţie de atribuţiile înscrise în fişa postului, conturile de acces în sistemele informatice sanitare veterinare ale D.S.V.S.A., fără a se limita la acestea, din S.N.I.I.A., LIMS, S.R.A.A.F., INTRANET, TRACES
14. stabileşte în funcţie de domeniul specific de activitate al fiecărei structuri din cadrul D.S.V.S.A., nivelul de acces la informaţiile şi sistemul informatic pentru fiecare cont de utilizator în funcţie de atribuţiile înscrise în fişa postului;
15. analizează datele înregistrate şi actualizarea acestora în sistemul informatic şi bazele de date ale A.N.S.V.S.A., conform prevederilor legale, stabileşte calitatea datelor analizate şi întocmeşte rapoarte statistice pentru structurile de specialitate în vederea utilizării lor pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice domeniului de competenţă.;
16. actualizează informaţiile cuprinse în pagina de Internet a D.S.V.S.A.
17. difuzează, pe diferite căi mediatice, ghiduri şi materiale informative, cu aprobarea conducerii D.S.V.S.A., pentru conştientizarea şi sensibilizarea opiniei publice în ceea ce priveşte domeniile de interes sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor;
18. identifică nevoile de instruire şi face propuneri privind instruirea personalului şi/sau operatorilor economici pe domeniile specifice de activitate;
19. monitorizează activităţile de comerţ intracomunitar, importul şi exportul de animale vii, embrioni, ovule, material seminal, hrană pentru animale, produse medicinale veterinare, produse alimentare şi SNCU pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A. şi notifică directorul executiv adjunct pentru dispunerea controalelor ce se impun.
20. primeşte situaţiile privind gestionarea SNCU de la Serviciul/Biroul Control Oficial Sănătate şi Bunăstare Animală şi de la Biroul/Compartimentul Control Oficial Alimente de Origine Animală, centralizează şi răspunde de transmiterea către A.N.S.V.S.A. a rapoartelor specifice.
21. organizează sesiuni de instruire/informare cu privire la legislaţia aferentă şi metodologia de aplicare privind activităţile de comerţ intracomunitar, import şi export de produse alimentare, produse medicinale veterinare, animale vii, embrioni, ovule, material seminal, hranei pentru animale şi SNCU.
22. gestionează şi distribuie medicilor veterinari oficiali certificatele pentru comerţul intracomunitar, importul, exportul şi pentru circulaţia pe teritoriul României a animalelor vii, embrionilor, ovulelor, materialului seminal, alimentelor, hranei pentru animale şi SNCU, în conformitate cu modelele aprobate/agreate de A.N.S.V.S.A.;
23. primeşte şi înregistrează petiţiile primite în conformitate cu Ordonanţa Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările şi completările ulterioare;
24. direcţionează petițiile, în funcţie de domeniul la care face referire, către structurile de specialitate din cadrul instituţiei, conform rezoluției/repartizării directorului executiv;
25. transmite răspunsurile avizate de directorul executiv, primite din partea structurilor de specialitate din cadrul instituţiei către petent, cu respectarea termenelor prevăzute de legislaţia în vigoare;
26. în scopul rezolvării cererilor şi sesizărilor primite, solicită, în termenele prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările şi completările ulterioare, informaţii de la celelalte structuri din cadrul A.N.S.V.S.A., respectiv unităţi subordonate acesteia, în scopul formulării şi transmiterii răspunsului către petiţionari;
27. colaborează cu alte instituţii ale administraţiei publice centrale şi locale, în activitatea de soluţionare a reclamaţiilor şi petiţiilor;
28. asigură aplicarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările şi completările ulterioare;
29. întocmeşte, conform legislaţiei în vigoare, un raport semestrial privind analiza activităţii proprii de soluţionare a petiţiilor;
30. asigură, în condiţiile legii, aplicarea prevederilor Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică;
31. asigură asistenţă şi instruire în administrarea paginilor web ale D.S.V.S.A.;
32. realizează activităţi de evaluare a unităţilor autorizate/înregistrate sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, în vederea încadrării în grupa de risc, la solicitarea directorului executiv;
33. răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
34. răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
35. realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice.
36. aplică sancţiuni contravenţionale principale şi complementare şi poate propune suspendarea şi/sau interzicerea activităţii unităţilor supuse autorizării/înregistrării sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, în urma constatării deficienţelor/neconformităţilor în controlul oficial efectuat, în conformitate cu prevederile legale,urmare a dispozitiei directorului executiv;
37. Realizează controale specifice şi asigură completarea şi transmiterea documentaţiei către Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu privire la modul de respectare de către agricultori a SMR referitoare la domeniile specifice de competenţă;
38. participă împreună cu alte instituţii abilitate, la acţiuni comune de control oficial sau la verificarea şi cercetarea unor presupuse abuzuri şi ilegalităţi în domeniul specific de activitate;
39. răspunde, în termenele legale, la petiţiile, sesizările repartizate spre soluţionare, potrivit legii.
40. participă la instruiri dispuse de A.N.S.V.S.A.;
Pentru funcţia publică vacantă de consilier, clasa I, gradul profesional superior din cadrul Compartimentului Achiziţii-Investiţii
►proba scrisă se va organiza în data de 13.05.2019, ora 11, la sediul D.S.V.S.A. Dolj
►Condiţii de participare
Condiţii generale:
Candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de art. 54 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici (r2), cu modificările şi completările ulterioare.
Condiţii specifice:
■ studii universitare de licentă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licentă sau echivalentă, în domeniul fundamental ştiinţe sociale, ramura de ştiinţă ştiinţe juridice, domeniul de licenţă drept, specializarea drept;
■ vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice de execuţie consilier, clasa I, grad profesional superior: minimum 7 ani
Bibliografie
1. Legea nr.188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici – Republicare (r2), cu modificǎrile si completǎrile ulterioare;
2. Legea nr.7/2004 privind Codul de conduită a funcţionarilor publici – Republicare;
3. Constitutia Romaniei – Republicată;
4. Legea nr. 98 din 19 mai 2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare.
5. Hotărârea nr. 395 din 2 iunie 2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare.
6. Legea nr. 101 din 19 mai 2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare.
7. Ordonanţa de urgenţă nr. 46 din 31 mai 2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional pentru Achiziţii Centralizate, cu modificările şi completările ulterioare.
8. Ordonanţa nr. 42 din 29 ianuarie 2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, cu modificările şi completările ulterioare.
9. Hotărârea nr. 1415 din 18 noiembrie 2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare.
■ Atributiile prevazute in fisa postului:
ÎNDATORIRI GENERALE ALE ANGAJAŢILOR D.S.V.S.A.
Regimul conflictului de interese
În exercitarea atribuţiilor, persoanele angajate în cadrul D.S.V.S.A. au obligaţia de a respecta următoarele reguli de integritate, în conformitate cu prevederile legale:
1. Nu pot rezolva cereri, lua decizii sau participa la luarea deciziilor care privesc speţe ale persoanelor fizice şi juridice cu care au relaţii cu caracter patrimonial sau care au astfel de relaţii cu rudele sau afinii lor până la gradul II inclusiv;
2. Nu pot exercita activităţi şi ocupa funcţii în alte domenii din sectorul privat care sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile funcţiei ocupate;
3. Nu pot fi implicate în activităţi din domeniul privat care au legătură directă sau indirectă cu proiectele finanţate din programe în cadrul cărora A.N.S.V.S.A. sau instituţiile subordonate acesteia desfăşoară activităţi de gestionare/implementare;
4. Au obligaţia să se abţină de la orice fel de implicare în activităţile specifice D.S.V.S.A. dacă se regăsesc într-una din situaţiile descrise la pct. 1, 2 şi 3;
5. Dacă se regăsesc în situaţiile descrise la pct. 1, 2 şi 3, au obligaţia să informeze de îndată şeful ierarhic căruia îi este subordonat direct;
6. Au obligaţia de a sesiza, conform prevederilor legale, toate situaţiile de încălcare a regulilor de integritate stabilite mai sus.
ATRIBUTII SI RESPONSABILITATI SPECIFICE
1. notifică structurile din cadrul D.S.V.S.A. cu privire la transmiterea solicitărilor necesarului de produse, servicii şi lucrări identificate, precum şi a preţului unitar/total al acestora, centralizează solicitările şi elaborează strategia anuală de contractare şi programul anual al achiziţiilor publice, pentru activitatea proprie, pe baza necesităţilor transmise de structurile din cadrul D.S.V.S.A.;
2. actualizează, pe baza necesităţilor transmise de structurile din cadrul D.S.V.S.A., strategia anuală de contractare şi programul anual al achiziţiilor publice, operând modificările şi completările corespunzătoare;
3. primeşte de la structurile de specialitate din cadrul D.S.V.S.A. referatele de necesitate, însoţite de specificaţiile tehnice necesare întocmirii caietelor de sarcini, precum şi propunerile de desemnare, în funcţie de necesitate, a unor experţi cooptaţi, aprobate de conducerea D.S.V.S.A., pentru achiziţionarea acelor produse, servicii şi lucrări care vizează strict activitatea proprie structurii;
4. elaborează, sau după caz, coordonează activitatea de elaborare a documentaţiei de atribuire, a documentelor-suport, precum şi a strategiei de contractare pentru organizarea şi derularea procedurii de achiziţii publice de produse, servicii sau lucrări; 5. transmite către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice orice informaţie solicitată de aceasta, în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare;
6. transmite spre publicare anunţurile privind achiziţiile publice către Sistemul Electronic de Achiziţii Publice;
7. notifică Sistemul Electronic de Achiziţii Publice cu privire la achiziţia directă, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
8. întreprinde demersurile necesare pentru înregistrarea/reînnoirea/recuperarea înregistrării D.S.V.S.A. în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice sau recuperarea certificatului digital, dacă este cazul;
9. organizează procedurile de achiziţie publică şi participă, în calitate de preşedinte sau de membru, după caz, în componenţa tuturor comisiilor de evaluare a ofertelor pentru achiziţionarea produselor/serviciilor/lucrărilor, necesare bunei funcţionării a D.S.V.S.A.;
10. realizează achiziţiile directe în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare privind achiziţiile publice şi în conformitate cu procedura specifică D.S.V.S.A.;
11. constituie şi gestionează dosarul achiziţiei publice;
12. întocmeşte şi înaintează spre semnare proiecte de acorduri-cadru şi de contracte pentru servicii, produse şi lucrări achiziţionate de D.S.V.S.A., necesare aparatului propriu al D.S.V.S.A.;
13. urmăreşte derularea contractelor de achiziţie publică, necesare bunei desfăşurări a activităţii proprii a D.S.V.S.A. şi asigură menţinerea unei legături permanente cu operatorii economici, parteneri de contracte, în vederea respectării obligaţiilor asumate prin contractele pentru care urmărirea derulării este de competenţa exclusivă a biroului;
14. pune la dispoziţia comisiei de recepţie din cadrul D.S.V.S.A. documentele aferente pentru întocmirea proceselor-verbale de recepţie şi avizarea acestora de către comisia de recepţie;
15. răspunde de respectarea programului anual al achiziţiilor publice şi de încadrarea în prevederile bugetare;
16. elaborează, ori de câte ori este necesar, note justificative în vederea iniţierii achiziţiei publice, cu încadrarea în fondurile aprobate, şi le supune spre aprobare ordonatorului principal de credite, în urma centralizării referatelor de necesitate întocmite de structurile din D.S.V.S.A.;
17. răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
18. întocmeşte documentele specifice, controlează şi răspunde de aplicarea prevederilor legale pentru programele cofinanţate, pe domeniul de competenţă;
19. soluţionează petiţiile primite în responsabilitatea sa şi comunică răspunsurile către Biroul/Compartimentul Autorizare, Înregistrare, TRACES şi gestiunea activităţii de Import- Export, având în vedere respectarea termenului legal de răspuns către petent, în conformitate cu prevederile legale;
20. răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
21. întreprinde demersurile necesare pentru înregistrarea/reînnoirea/recuperarea înregistrării autorităţii contractante în SEAP sau recuperarea certificatului digital, dacă este cazul;;
22. îndeplineşte obligaţiile referitoare la publicitate, astfel cum sunt acestea prevăzute de Lege;
23. aplică şi finalizează procedurile de atribuire;
24. realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice.
Dosarele de concurs se vor primi pânǎ la data 02.05.2019 ora 1700.
Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Dolj și de la secretarul comisiei de concurs, doamna Minoiu Simona – Compartimentul Juridic Și Resurse Umane, localitatea Craiova, strada Fântâna Popova, nr.30, judeţul Dolj, telefon 0251428791, interior « 115 ».
DIRECTOR EXECUTIV,
Dr. Andrei Butaru