Anunț concurs recrutare auditor -26 iulie 2022

Nr. 7928/20.06.2022

ANUNȚ

Având în vedere art. 618 alin. (1) lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Dolj, organizează la sediul instituţiei din localitatea Craiova, str. Fântâna Popova nr. 30, jud. Dolj, concurs de recrutare pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante de :

 

  • auditor, clasa I, grad profesional asistent, ID 566438, din cadrul Compartimentului Audit Public Intern;

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

Calendarul de desfășurare a concursului:

  1. selectia dosarelorde concurs, in termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirarii termenului de depunere a dosarelor;
  2. proba scrisă,în data de 26.07.2022, ora 11.00, la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Dolj, localitatea Craiova, str. Fântâna Popova nr. 30, jud. Dolj;
  3. proba de interviu,în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul instituţiei; doar acei candidați care au obținut la proba scrisă minimum 50 puncte.

 

Dosarele de înscriere la concurs se depun la secretariatul Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Dolj, din localitatea Craiova, str. Fântâna Popova nr. 30, jud. Dolj, în maxim 20 zile de la data publicării anunțului pe pagina de internet a instituției și pe site-ul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, respectiv în perioada 20.06.2022 – 11.07.2022 (inclusiv), de luni până joi între orele 8.30-17.00 şi vineri între orele 8.30-14.30 și trebuie să conțină în mod obligatoriu următoarele documente:

  1. formularul de înscriere
  2. curriculum vitae, modelul comun european;
  3. copia actului de identitate;
  4. copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
  5. copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei;
  6. copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
  7. cazierul judiciar;
  8.  declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

Copiile de pe actele de mai sus, se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

 

Candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile generale prevăzute de art. 465 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:

  1. a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
  2. b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  3. c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
  4. d) are capacitate deplină de exerciţiu;
  5. e) este apt din punct de vedere medical să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie.
  6. f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
  7. g) îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;
  8. h) nu a fost condamnat pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
  9. i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
  10. j) nu a fost destituit dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
  11. k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

 

►Conditii de participare la concursul de recrutare pentru postul de auditor, clasa I, grad profesional asistent, ID 566438, din cadrul Compartimentului Audit Public Intern:

 

– studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental științe biologice și biomedicale, ramură de știință medicină veterinară, domeniul de licență medicină veterinară, specializarea medicină veterinară;

– minimum 1 an vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice;

– alte condiții specifice:  Pentru candidatul declarat admis în urma concursului, anterior numirii în funcția publică,  se va solicita avizul şefului serviciului de audit public intern, al ANSVSA,  conform  art. 12 alin. (2) din Legea nr. 672 din 19 decembrie 2002 (*republicată*) privind auditul public intern*), cu modificările și completările ulterioare;

 

►Atribuțiile prevăzute în fişa postului de auditor, clasa I, grad profesional asistent, ID 566438, din cadrul Compartimentului Audit Public Intern:

  1. răspunde de elaborarea şi depunerea spre aprobare către directorul executiv al D.S.V.S.A. Dolj, a proiectului planului multianual de audit public intern, pe o perioada de 3 ani, şi pe baza acestuia, planul anual de audit public intern, însoţit de documentaţia aferentă, conform legislaţiei în vigoare; 2. formulează propuneri privind aprobarea modificării/actualizării planurilor de audit de către directorul executiv al D.S.V.S.A. Dolj;
  2. elaborează Programul de asigurare şi îmbunătăţire a calităţii activităţii de audit intern şi asigura implementarea acestuia, precum şi Raportul de monitorizare a Programului de asigurare şi îmbunătăţire a calităţii activităţii de audit intern care  să conţină rezultatele evaluării gradului de realizare a obiectivelor cuprinse în planul de acţiune;
  3. răspunde de respectarea normelor metodologice cadru privind exercitarea activităţii de audit intern şi a Cartei auditului public intern, aprobate de preşedintele A.N.S.V.S.A.
  4. răspunde de respectarea instrucţiunilor aprobate de preşedintele A.N.S.V.S.A. ce cuprind misiunile de audit public intern, privind corelarea planurilor de audit anuale ale acestora, precum şi alte dispoziţii privind tematicile, chestionarele sau obiectivele de audit;
  5. asigură implementarea cerinţelor standardului specific de audit intern din cadrul sistemului de control intern/managerial al instituţiei, conform prevederilor legislaţiei în vigoare;
  6. efectuează misiuni de audit public intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale D.S.V.S.A. Dolj, inclusiv cel de control oficial din domeniul sanitarveterinar şi pentru siguranţa alimentelor, sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţă şi eficacitate;
  7. efectuează, la cerere, misiuni de consiliere menite să adauge valoare şi să îmbunătăţească procesele guvernanţei în D.S.V.S.A. Dolj, cu acordul directorului executiv;
  8. efectuează misiuni de audit ad-hoc, la solicitarea şi cu aprobarea directorului executiv, respectiv misiuni de audit public intern cu caracter excepţional, necuprinse în planul anual de audit public intern;
  9. în cazul identificării unor iregularităţi sau posibile prejudicii, raportează în termen de 3 zile directorului executiv, precum şi structurii de control intern abilitate;
  10. în cazul identificării unor neconformităţi majore care pot afecta sănătatea publică şi/sau a animalelor, informează, în regim de urgenţă, directorul executiv şi structurile interne cu atribuţii privind remedierea acestora;
  11. urmăreşte modul de implementare a recomandărilor asumate în cadrul rapoartelor de audit şi raportează periodic directorului executiv asupra stadiului de implementare;
  12. elaborează şi transmite, spre avizare, directorului executiv raportul anual al activităţii de audit public intern şi asigură transmiterea raportului anual al activităţii de audit public intern, avizat, către A.N.S.V.S.A., cu respectarea termenelor stabilite;
  13. informează U.C.A.A.P.I.-M.F.P. şi Serviciul Audit Public Intern din cadrul A.N.S.V.S.A. despre recomandările neînsuşite de către directorul executiv, precum şi despre consecinţele acestora;
  14. participă la acţiuni de pregătire profesională şi întruniri de lucru periodice organizate de Serviciul de Audit Public Intern din cadrul A.N.S.V.S.A.;
  15. răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
  16. soluţionează petiţiile primite în responsabilitatea sa şi comunică răspunsurile către acesta către Serviciul/Biroul Catagrafie, Autorizare, Inregistrare şi Evidenţă Informatizată având în vedere respectarea termenului legal de răspuns către petent, în conformitate cu prevederile legale;
  17. răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
  18. realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice.
  19. Compartimentul Audit Public Intern realizează cel puţin o dată la 3 ani, fără a se limita la acestea, auditarea următoarelor:
  20. a) activităţile financiare sau cu implicaţii financiare desfăşurate de entitatea publică din momentul constituirii angajamentelor până la utilizarea fondurilor de către beneficiarii finali, inclusiv a fondurilor provenite din finanţare externă;
  21. b) plăţile asumate prin angajamente bugetare şi legale, inclusiv din fondurile comunitare;
  22. c) administrarea patrimoniului, precum şi vânzarea, gajarea, concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale;
  23. concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul public al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale;
  24. e) constituirea veniturilor publice, respectiv modul de autorizare şi stabilire a titlurilor de creanţă, precum şi a facilităţilor acordate la încasarea acestora;
  25. f) alocarea creditelor bugetare;
  26. g) sistemul contabil şi fiabilitatea acestuia;
  27. h) sistemul de luare a deciziilor;
  28. i) sistemele de conducere şi control, precum şi riscurile asociate unor astfel de sisteme;
  29. j) sistemul de control oficial din domeniul sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor;
  30. k) sistemele informatice.

 

 

BIBLIOGRAFIE:

  1. Constitutia Romaniei, republicată;
  2. Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;
  3. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. LEGE nr. 672 din 19 decembrie 2002 (*republicată*) privind auditul public intern*), cu modificările și completările ulterioare;
  6. HOTĂRÂRE nr. 1.086 din 11 decembrie 2013 pentru aprobarea Normelor generale privind exercitarea activităţii de audit public intern;
  7. ORDIN nr. 252 din 3 februarie 2004 pentru aprobarea Codului privind conduita etică a auditorului intern;
  8. LEGE nr. 82 din 24 decembrie 1991 (*republicată*) a contabilităţii, cu modificările și completările ulterioare;
  9. ORDIN nr. 1.792 din 24 decembrie 2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenta şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale;
  10. ORDIN nr. 600 din 20 aprilie 2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice;
  11. LEGE nr. 98 din 19 mai 2016 privind achiziţiile publice, cu modificările și completările ulterioare;
  12. HOTĂRÂRE nr. 395 din 2 iunie 2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice.

 

Tematică

  1. Constituția României, republicată;
  2. Reglementări în domeniul funcției publice;
  3. Reglementări privind respectarea demnităţii umane, protecţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, prevenirii şi combaterii incitării la ură şi discriminare;
  4. Reglementări privind egaliatea de șanse și de tratament între femei și bărbați
  5. Reglementări privind auditul public intern;
  6. Reglementări privind normele generale privind exercitarea activității de audit public intern;
  7. Aspecte privind conduita etică a auditorului intern;
  8. Aspecte privind organizarea și conducerea contabilității;
  9. Reglementări privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor în instituțiile publice;
  10. Reglementări privind Codul controlului intern managerial al entităților publice;
  11. Reglementări privind atribuirea contractelor de achiziții publice, a contractelor de concesiune.

 

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Dolj, și la secretarul comisiei de concurs, Minoiu Simona, consilier, Compartimentul Juridic și Resurse Umane, telefon 0251/428791, interior 115 fax 0351/806855, e-mail: office-dolj@ansvsa.ro.

 

Afișat în data de 20.06.2022, la sediu și pe pagina de internet a Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Dolj.

Cu stimă,

                                                                      Director Executiv,

Dr. Andrei BUTARU

 

 

 

  Nume, Prenume Funcția Data Semnătura
Elaborat Minoiu Simona Consilier superior 20.06.2022